E-commerce i 20 lat historii Polski

Jeszcze w 1995 roku posiadacze telefonów komórkowych byli uznawani za biznesmenów. Na początku XXI wieku rodziny podłączone do Internetu były uznawane za nowoczesne. Do 2010 roku polski rynek e-commerce rozkręcał się bardzo mozolnie, a dziś ta branża okazuje się jedną z najważniejszych gałęzi rodzimej gospodarki. Dzisiaj większość rodzin ma dostęp do sieci i większość środowiska korzysta z urządzeń mobilnych. Jak wygląd e-commerce dzisiaj? Bardzo dobrze!

20 lat jak jeden dzień

Jeśli pamiętasz wydarzenia sprzed 20 lat, to doskonale wiesz, jak wyglądał polski rynek. Wtedy PKP Polski wynosiło niecałe 200 miliardów dolarów. Dziś jest lepiej, bo nasz kraj generuje prawie 700 miliardów dolarów rocznie. Nasze Państwo zawsze wolniej od innych wchodziło w nowoczesność. Telefony komórkowe i Internet pojawiły się dosyć późno, a rynek e-commerce rozwijał wolniej, niż u naszych zachodnich sąsiadów. Co prawda po roku 2005 mogliśmy już kupować online, ale finalizowaliśmy transakcje tylko gotówkowo lub tradycyjnym przelewem bankowym. Po 2005 roku, a w zasadzie jeszcze dekadę później - Polski rynek e-commerce stoi na takim samym, lub nawet wyższym poziomie, niż najwięksi eksperci mogli przypuszczać.

Polacy są E i M

Mamy rok 2016 i wydarzenia sprzed dwóch dekad dla wielu odeszły w zapomnienie. Nie patrzymy już na granice terytorialnych Państw, bo w przypadku Internetu nie ma o tym mowy. W chwili obecnej polski rynek e-commerce jest otwarty na cały świat, a Polacy bardzo chętnie kupują online. Tylko w roku 2015 aż 54% społeczeństwa robiło zakupy przez Internet. W roku bieżącym procent ten powinien przekroczyć 60. Coraz więcej z nas kupuje za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Możemy płacić za zakupy szybkimi przelewami online, ponieważ największy europejski operator pochodzi z Polski (Dotpay).

Polacy są E i M nie tylko z powodu błyskawicznych płatności, ale też odroczonych. Możemy zrobić zakupy dzisiaj, a zapłacić za nie jutro. Możemy również korzystać z bramek płatności i wykorzystywać ponad 200 kanałów transakcyjnych. Do tego warto dodać, iż poziom zabezpieczeń przelewów błyskawicznych jest najwyższy z możliwych.

Idą lepsze czasy

Przyszłość rynku e-commerce kształtuje się w ciekawych, barwnych kolorach. Dzisiaj każda firma chce prowadzić sprzedaż w sieci, a Polacy chętniej idą na m-zakupy, niż tradycyjne. Polska stała się krajem nowoczesnym i pokazało to 20 lat rozwoju.