Międzynarodowa sprzedaż, a przepisy prawne

Rynek e-commerce w naszym kraju rozwija się bardzo prężnie, to też codziennie powstają nowe sklepy internetowe. Wiele z nich chce od początku rozpocząć sprzedaż za granicą, ale to nie takie proste, ponieważ zagraniczny rynek oznacza zagraniczne przepisy podatkowe, inne zasady rozliczeń i księgowości. O ile z rozliczeniami i raportami księgowymi problemu być nie powinno, o tyle restrykcje prawne są tematem o którym warto napisać coś więcej, bo mogą one zadecydować o Twojej pozycji. 

Przepisy prawne, czyli w skrócie - "otrzymam, czy nie otrzymam zwrotu pieniędzy?"

Zanim rozpoczniecie sprzedaż na cały świat, powinniście przygotować listę krajów, w które mierzycie jako pierwsze. Należy zapoznać się z przepisami podatkowymi, które tam obowiązują i przygotować przejrzysty regulamin reklamacji. Powinien on posiadać opisy szeregu sytuacji, w których reklamacja jest lub nie jest uwzględniana. Komunikat powinien widnieć w widocznym miejscu, a w przypadku otrzymania reklamacji, należy ją rozpatrzyć pod kątem indywidualnym.

Pamiętaj, że to nie Polska, a cały świat

Reklamacje to bardzo delikatny temat, ale mogą zrujnować nawet największy sklep internetowy. Jeśli wchodzisz na obcy rynek, musisz pamiętać o budowaniu zaufania. Nawet w przypadku bezsensowych zwrotów towaru powinieneś je weryfikować tak, aby choć w minimalnym stopniu były pozytywne dla Twojego klienta. Dzięki temu nie tylko zbudujesz zaufanie, ale aurę profesjonalizmu. Początki Twojej kariery za granicą będą czasem prób i błędów. Im mniej ich popełnisz, tym większa będzie Twoja sprzedaż.