Planujesz sprzedaż międzynarodową? Poznaj kilka trików na zbudowanie zaufania

Każdy rynek rządzi się swoimi prawami, ale wszystkie mają wiele wspólnego - walka o klienta jest tak samo skomplikowana i wygrywa tylko ta firma, która zainwestuje więcej pieniędzy, lub okaże się sprytniejsza od konkurencji. Jeżeli przygotowujesz się do rozpoczęcia sprzedaży transgranicznej, poniżej kilka naszych rad na temat budowania zaufania.

Klient szuka i w końcu znajdzie

Zarówno w Polsce, jak i krajach zagranicznych najważniejsza w biznesie jest przejrzystość. Konsument musi wiedzieć z kim ma do czynienia, za co płaci i jak płaci. Na Twojej stronie internetowej (platformie e-commerce) powinny widnieć certyfikaty świadczące o Twojej wiarygodności i rzetelności. Powinieneś rozpocząć współpracę z wydawcami certyfikatów typu Safety Shop, Trusted Shop, czy Rzetelna Firma. Umieść certyfikaty w widocznym miejscu, bo klient na pewno będzie ich szukał.

Odpowiadaj na wszystkie wiadomości od klientów zagranicznych

Jeśli posługujesz się angielskim choć w minimalnym stopniu, to na pewno "dogadasz" się z zagranicznym klientem. Wiele osób będzie Cię testować i sprawdzać wiarygodność, więc powinieneś odpisywać na wszystkie, nawet najbardziej bezsensowne wiadomości e-mail. Dzięki temu zbudujesz zaufanie i wyjdziesz na biznesmena, dla którego liczy się klient, a nie tylko jego portfel.

Zakup jest dowodem na zaufanie

Moment przelania pieniędzy na konto sklepu jest najlepszym dowodem zaufania. Musisz wiedzieć, że wiele marek nie interesuje się budowaniem więzi z klientami, bo bronią się samą nazwą i historią. Aby dojść do takiego etapu, trzeba budować więź, a najlepszym na to sposobem będzie spryt (marketing) lub inwestycja (certyfikaty). Jeśli zastosujesz się do naszych rad, to z pewnością Twój sklep stanie się zaufany, a Ty zaczniesz zarabiać więcej, niż do tej pory.