Mówisz - masz, czyli trendy w e-commerce

Polski konsument online ceni sobie wygodę oraz komfortowe zakupy. Tylko w 2015 roku 37% posiadaczy urządzeń mobilnych płaciło za zakupy przy pomocy smartfona. Jedna czwarta mniej wybierała tablet. Polacy cenią sobie możliwość płacenia za zakupy dnia następnego, a ilość dopracowanych aplikacji mobilnych skłania do m-zakupów nawet tych, którzy do tej pory byli sceptyczni i woleli realny obrót gotówką, a nie internetowy.

Bo to Ty jesteś najważniejszy

Obojętne czy jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego, internetowego czy zwykłym konsumentem - musisz wiedzieć, że to Ty jesteś najważniejszy, ponieważ to Ty kupujesz. Polskie e-sklepy zrozumiały jak ważna jest wygoda i jak ważny jest konsument, zatem przygotowały modyfikacje, które usprawniają sprzedaż.

Płatności odroczone

Jednym z najnowszych trendów w branży e-commerce są płatności odroczone. W skrócie wygląda to tak, że towary kupujesz dzisiaj, a płacisz za nie jutro. Ta forma zakupów doskonale sprawdza się przy okazji pobierania aplikacji mobilnych. Możesz z nich korzystać dzisiaj, ale zapłacisz dopiero jutro. Ten trend dedykowany jest tym, którzy nie mają wystarczającej ilości gotówki na koncie, a muszą dokonać zakupu. Dnia kolejnego transferują środki ze swojego konta prywatnego do systemu płatności (na przykład Dotpay) i wyrównują należność.

Wielokanałowa sprzedaż

Sklep ma szansę dotrzeć do większego grona klientów, jeśli będzie oferował wielokanałową sprzedaż. Wielu konsumentów używa e-sklepów do sprawdzenia produktów i porównania ich z innymi. Gdy decydują się na zakup - mogą odwiedzić siedzibę sklepu. Działa to też w drugą stronę. Sklepy stacjonarne często służą jedynie za "podgląd" produktów przed ich zamówieniem w sieci. Konsument może dokładnie sprawdzić gramaturę produktu, jego wytrzymałość i porównać z innymi. Wielokanałowa sprzedaż daje pełne zrozumienie specyfiki produktu i jest etapem podjęcia ostatecznej decyzji dot. finalizacji transakcji.

E-zakupy za granicą

W roku 2015 bardzo chętnie kupowaliśmy produkty w zagranicznych sklepach internetowych. Zazwyczaj wybieraliśmy naszych sąsiadów lub Wielką Brytanię. Zakupy w zagranicznych platformach e-commerce ma sens z finansowego punktu widzenia. Przepisy podatkowe w innych krajach często są lepsze, niż w Polsce. Dzięki temu w naszym kraju telewizor będzie kosztował 2000 złotych, a ten sam model za granicą o 30% mniej. Możemy płacić za zakupy dzięki operatorom szybkich przelewów online, ponieważ pieniądze są przewalutowywane i na konto sklepu trafia waluta docelowa.

Przyszłość polskich sklepów

Jeśli planujesz otworzenie sklepu internetowego, to musisz wziąć pod uwagę sposoby płatności, gdyż z punktu widzenia klienta są one najważniejsze. Powinieneś stworzyć przejrzystą witrynę, która umożliwi dokonanie zakupu w ciągu jednej minuty. Obserwuj rynek e-commerce i staraj się wyjść na przeciw oczekiwaniom konsumentów.